Sponsorizarea
Companiile (contribuabili persoane juridice plătitoare de impozit pe profit) au posibilitatea de a direcţiona/acorda fără costuri suplimentare fonduri prin acţiuni de sponsorizare.
Apeland la o facilitate fiscală prevăzută la art.21(4) lit.p) din Codul Fiscal, fondurile direcţionate/acordate nu reprezintă o cheltuială (un cost) suplimentară pentru companie.
Cheltuielile de sponsorizare (fonduri financiare) se scad din impozitul pe profit datorat şi achitat la stat. Cu alte cuvinte, fondurile suportate pentru astfel de acţiuni diminuează ulterior şi direct sumele ce trebuie achitate statului în contul impozitul pe profit.
Condiţiile cumulative pentru a accesa această facilitate fiscală sunt:
- compania trebuie să fi plătitoare de impozit pe profit;
-
fondurile direcţionate trebuie să fie sub cea mai mică dintre limitele precizate mai jos:
- 3‰ din cifra de afaceri;
- 20% din impozitul pe profit datorat. - acţiunile trebuie justificate prin acte juridice (contracte) încheiate potrivit prevederilor legale.